IELTS İÇİN KAYNAK ÖNERİLERİ



1- Cambridge IELTS 15 Academic Student’s Book with Answers

Gerçek sınava en yakın kaynak olduğundan, soruların saçmalığına dair şüphe duymuyorsun ve gerçek sınavmış gibi seviyeni ölçüyorsun. Bir süre sonra paragraflar ve sorular aynıymış gibi gelmeye başlıyor (çok haz verici) ve o aşinalık high band score elde etmeni sağlıyor.

2- ENGLISH VOCABULARY IN USE (Advanced) Michael McCarthy, Felicity O’Dell

Writing kısmında sürekli aynı kelimeleri kullandığımı fark ettim. Bu kitap her topic için ayrılmış vocabulary list (phrases, collocations etc.) içeriyor. Tabii cümle içinde kullanımını da vermiş. İçinde exercises da mevcut ama o kadar vaktim olmadığı için bilmediğim kelimeleri yazıp geçtim. Basically, topic yazıp, bilmediğim kelime listesi çıkardım  bu kitapla. 


3-ESSENTIAL WORDS FOR THE Dr. Lin Lougheed

Bu önce kelime listesi verip, sonra kocaman IELTS paragrafı verip o kelimeleri highlighted yapmış kitap. It includes 10 sections with different topics.


4-CHECK YOUR ENGLISH VOCABULARY FOR IELTS

Bende vocabulary var ama nerede nasıl kullansam bilemiyorum, karıştırıyorum, yanlış cümlelere koyuyorum diyorsan bu kitap MUHTEŞEM. 


6-Road to IELTS

IELTS CD denemek için 1 tane FREE test koymuşlar siteye. Sınav günü şaşırıp kalmak istemeyiz, deneyelim görelim.  IDP'nin de sitesinde yine böyle CD based sistemi gösteren deneme testi mevcut fakat reading kısmında 40 soru koymamışlar neden anlamadım.


7- https://ieltsonlinetests.com/

Hem testleri hem live lessons çok başarılı. Fakat bazı testlerde saçmalamışlar. Dersleri izlemek daha faydalı. Ama yine CD IELTS için testler faydalı oluyor.


8- The Ielts Coach Listening Practice

https://www.youtube.com/channel/UCUxrJrzVqvP7fTFfkeiIY8A

Spelling practice için iyi oldu bunun videoları.


Bu kitapların internette pdf'i var. Ya da https://libgen.is/ den indirilebilir.




Yorumlar